آیا میدانید 34 درصد خرابی های بیرینگ ریشه در روانکاری ناصحیح بیرینگ دارد؟
بعد از نصب بیرینگ، روانکاری اولیه آن ضروری می باشد. جهت روانکاری اولیه (نوع گریس و یا روغن). میزان آن در داخل بیرینگ و هوزینگ و همچنین ابزار مناسب برای این امر از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.
پس از روانکاری اولیه، روانکاری دوره ای با پاسخ به 2 پرسش، در طول استفاده از بیرینگ صورت می گیرد.
زمان لازم برای روانکاری مجدد به چه صورت می باشد؟
چه میزان روانکار برای روانکاری مجدد مورد نیاز است؟
ورود آلودگی به داخل بیرینگها یکی از دلایل دیگر خرابی های زودرس می باشد، که عموما به همراه روانکار و هنگام روانکاری اتفاق می افتد.
با توجه به آمار که بیش از 14 % خرابی های زودرس ریشه در آلودگی دارد، میتوان حدود 50% خرابی های زودرس را به موضوع روانکاری نسبت داد.
در بخش روانکاری بیرینگ ها، معرفی روانکار مناسب (گریس یا روغن) و انتخاب آن با لحاظ پارامترهایی. همانند دما، میزان بار وارده در بیرینگ و سرعت آن به همراه ابزارآلات مناسب و روشهای محاسبه برای میزان روانکار و مدت زمان برای روانکاری دوره ای توضیح داده شده است.